Tehnična podpora


Linija Spregovori! je zasnovana na uporabniku prijazen način. Kljub temu boste v nadaljevanju našli gradivo za usposabljanje in pogosto zastavljena vprašanja, ki so namenjeni članskim/partnerskim organizacijam, da hitreje postanejo izkušeni uporabniki in najdejo odgovore na morebitna tehnična vprašanja. 

Gradivo za usposabljanje


V Transparency International Slovenia smo pripravili vodiče in video navodila, ki vam bodo pomagali pri učenju, kako npr. pravilno uporabljati digitalno platformo za prijavo suma nepravilnosti z vidika prijavitelja in prejemnika prijav ali kako nastaviti uporabniški profil. Navodila vam bodo pomagala tudi pri iskanju odgovorov na različna tehnična vprašanja.

PRIROČNIKI


  • Linija Spregovori – Vodič za zaupnike, prejemnike (pdf): Navodila za zaupnike in druge pooblaščene osebe za prejem prijav suma nepravilnosti v organizaciji – kako aktivirati uporabniški račun, varnostne nastavitve, dostop do novih prijav in delo s prijavami.
  • Linija Spregovori – Vodič za prijavitelje (pdf): Navodila za prijavitelje suma nepravilnosti – kako oddati prijavo, dostopati do že oddane prijave in jo naknadno dopolniti.
  • Notranje prijavne poti – najboljše prakse (pdf): Publikacija celovito obravnava problematiko notranjega prijavnega mehanizma in predstavlja najboljše prakse za zavezance v javnem in zasebnem sektorju. Večina prijaviteljev najprej prijavi domnevne kršitve znotraj svoje organizacije, zato je zelo pomembno, da organizacije zagotovijo varne in učinkovite sisteme za prejem in obravnavo prijav, hkrati pa poskrbijo za močno zaščito prijaviteljev. 

VIDEO-NAVODILA


1. Preden oddate prijavo

  • Pomen žvižgaštva in predstavitev Linije Spregovori! 
  • Oddaja prijave na zaupen ali anonimen način 
  • Varnostni napotki pred oddajo prijave  
  • Prilaganje datotek prijavi 

2. Oddaja prijave

  • Kako oddati prijavo s pomočjo Linije Spregovori!  
  • Pomen unikatne 16-mestne kode za ponovni dostop 

3. Metapodatki

  • Kaj so metapodatki  
  • Kako se izogniti metapodatkom pri nalaganju datotek v prijavo  
  • Kako odstraniti metapodatke iz dokumentov MS Word 

4. Dostop do prijave 

  • Kako dostopati do oddane prijave  
  • Pomen unikatne 16-mestne kode za ponovni dostop  
  • Naknadno dodajanje datotek  
  • Kako anonimno komunicirati z zaupnikom po oddaji prijave 

1. Prva prijava

  • Predstavitev Linije Spregovori! 
  • Registracija, aktivacija uporabniškega računa 
  • Prva prijava v uporabniški račun 

2. Ključne uporabniške nastavitve 

  • Kaj morate narediti po prvi prijavi v uporabniški račun  
  • Ključ za obnovo računa  
  • Dvostopenjsko preverjanje pristnosti  
  • Sprememba gesla in zahtevek za pomoč 

3. Dostop do prijav

  • Pomembna varnostna obvestila in priporočila pred dostopom do prijav  
  • Kako dostopati do prijav  
  • Kako izgleda prijava  
  • Pomembna varnostna obvestila in priporočila pred odpiranjem prilog v prijavah 

4. Metapodatki

  • Kaj so metapodatki  
  • Kako se izogniti metapodatkom pri nalaganju datotek v prijavo  
  • Kako odstraniti metapodatke iz dokumentov MS Word 

5. Funkcije

  • Funkcije in pregled možnih dejanj, ki ji lahko izvedete ob pregledu prijave 
  • Filtriranje prijav glede na vsebino ali pomembnost 
  • Opomnik, Podaljšanje veljavnosti prijave 
  • Komunikacija s prijaviteljem 
  • Upravljanje s komentarji in datotekami 

V kolikor odgovora na svoje vprašanje niste našli na med zgornjimi gradivi ali na spodnjem seznamu pogosto zastavljenih vprašanj, se lahko obrnete na info[at]spregovori.si

SPLOŠNA VPRAŠANJA


Če se pridružimo projektu z naročnino na standardno ponudbo, ali bo ta skladna z Zakonom o zaščiti prijaviteljev? 

Da. Zakon o zaščiti prijaviteljev kot eno od možnosti mehanizma za notranjo prijavo nepravilnosti predvideva tudi digitalno platformo, ki je zasnovana in vzpostavljena na varen način, zagotavlja zaupnost ter anonimnost prijavitelja in vseh povezanih oseb. Linija Spregovori! omogoča vse navedeno, hkrati pa vsebuje tudi posebej oblikovan vprašalnik. 

Ali lahko začnemo uporabljati standardno ponudbo platforme in se pozneje odločimo za prilagoditve? 

Da. Organizacija se lahko najprej naroči na standardno ponudbo in kasneje preprosto preide na prilagojeno ponudbo po meri, ne da bi izgubila podatkov na svoji platformi. Standardna ponudba je namenjena vsem organizacijam, ki potrebujejo varno in namensko orodje. Ponudba po meri omogoča dodatno izboljšanje internih postopkov za prijavljanje nepravilnosti v organizaciji, pri čemer se platforma prilagodi specifičnim zahtevam organizacije. 

Potrebujemo tehnično pomoč na platformi, kam se lahko obrnemo? 

Uporabnikom standardne različice je na voljo več gradiv za usposabljanje (video navodila, priročniki) in namenska sekcija s tehnično podporo. Za tiste, ki se odločijo prilagoditi spletno platformo po meri, je na voljo posebna storitev pomoči s strani ponudnika. 

Ali je mogoče podatke, ki smo jih vnesli med registracijo, pozneje spremeniti? 

Da, zamenjavo naslova elektronske pošte lahko organizacija opravi neposredno na platformi. Drugi podatki, vezani na registracijo, so pomembni le za namene registracije. Med registracijo je treba imeti zagotovljen dostop do navedenega e-naslova, saj postopek konfiguracije zahteva preverjanje vnesenega e-naslova, bistvene informacije pa bodo poslane na ta e-poštni naslov. 

Želim izvedeti več o prijavljanju nepravilnosti in zakonskih  obveznostih organizacij, ali mi lahko pomagate? 

Namen projekta je pomagati organizacijam v javnem in zasebnem sektorju, da poleg učinkovite digitalne platforme za notranjo prijavo suma nepravilnosti razvijejo najboljše prakse na področju žvižgaštva in zaščite prijaviteljev. Izbrana gradiva so na voljo v razdelku Informacije. Več o možnostih sodelovanja pa boste izvedeli na spletni strani Transparency International Slovenia, ki organizacijam nudi širok nabor svetovalnih storitev ter usposabljanj, vezanih na Zakon o zaščiti prijaviteljev.  

Ali lahko Linijo Spregovori! prenesem v svoje notranje informacijske sisteme? 

Da. Linija Spregovori! uporablja programsko opremo za razkrivanje nepravilnosti GlobaLeaks, ki nima nobenih oblik zaklenjenosti ali ovir, ki se včasih pojavljajo v komercialni sferi. Tako je mogoče izvoziti in prenesti nastavitve Linije Spregovori! vaše organizacije na namestitev programske opreme GlobaLeaks, ki je bila izvedena neodvisno znotraj vaših informacijskih sistemov. Programsko opremo GlobaLeaks lahko brezplačno prenesete, spremenite in razširite v skladu z odprtokodno licenco AGPL 3.0 s spletne strani www.globaleaks.org, informatik pa jo lahko samostojno namesti v skladu z navodili na spletni strani. 

Ali lahko povezavo do platforme objavim samo na intranetu organizacije?  

Ne. Zakon o zaščiti prijaviteljev določa, da lahko prijave podajo vse osebe v delovnem ali podobnem razmerju v organizaciji (redno zaposleni, honorarno zaposleni, študenti, pripravniki, prostovoljci idr.), nekateri profili sodelavcev pa morda nimajo dostopa do intraneta organizacije. Poleg tega lahko prijavo podajo tudi nekdanji zaposleni, oziroma nekdanje osebe v delovnem ali podobnem razmerju, zato je treba povezavo objaviti tudi na javno dostopnem spletnem mestu organizacije.